Zakaj maškarada ni dovolj za krepitev timskega duha?

Piše: Dr. Damjana Pondelek, svetovalka vodstvom in kolektivom za krepitev organizacijske kulture, odnosov, kominikacije, vodenja, timskega duha.

Ljudje smo nagnjeni k iskanju hitrih rešitev in v naših delovnih okoljih ni nič drugače. Iščemo hitre, čim hitrejše rešitve, tudi za za krepitev organizacijske kulture in timskega duha. “Nekje uro in pol časa imamo to leto,” slišim včasih. Pustno rajanje pade točno v ta format.

Fotografije skupinskih mask iz delovnih okolij vsak pustni torek preplavijo družbena omrežja. Lepo je videti sodelavce, ki se zabavajo in so dobre volje. Sicer na pustni torek v teh delovnih okoljih kot stranka ne moreš kaj dosti urediti, ker ljudje niso dosegljivi oz. te obravnavajo pikapolonica, batman in prijateljica noči. Obenem presenečajo zapisi na socialnih omrežjih, ki pospremijo pustne fotografije z navedbami (in upanjem), da gre za “krepitev organizacijske kulture in timskega duha”. Poglejmo, zakaj pustno kostumiranje in pustno rajanje v delovnih okoljih tega v resnici ne prinaša.

Krepitev timskega duha in organizacijske kulture zahteva več kot le enkratno površinsko gesto, kot je nošenje enakih mask za pusta. Čeprav lahko takšna aktivnost za trenutek ustvari občutek povezanosti ali zabave, nima globljega, trajnega učinka, ker ne naslavlja temeljnih vidikov, ki oblikujejo timsko dinamiko in kulturo v organizaciji. Tukaj je nekaj razlogov, zakaj maškarada ni dovolj:

Grajenje odnosov terja svoj čas: Odnosi in timski duh rastejo in se krepijo skozi redne, smiselne interakcije med posamezniki, kjer sistematično razvijamo in gradimo zaupanje, komunikacijo in medsebojno razumevanje. Gradnja odnosov v kolektivu je dinamičen proces, ki zahteva čas, zavestne napore in prilagajanje. Ključna je kombinacija spoštovanja, vodenja, komunikacije in priložnosti za povezovanje in sodelovanje skozi delovne izzive.

Površinskost enkratnega dogodka: Pustno rajanje se zdi zabavno, vendar ne spodbuja resničnega sodelovanja ali reševanja izzivov, ki so ključni za krepitev odnosov v timu. Organizacijska kultura se gradi na vrednotah, vedenju in skupnih ciljih, ne na zunanjih manifestacijah.

Različni ljudje, različne potrebe: Enkraten dogodek ne upošteva raznolikosti v timu – med nami so tudi sodelavci, ki jih maškarada skrbi in obremenjuje. Resnična skrb za sodelavce povezuje celoten kolektiv in krepi sodelovanje za skupne vrednote in cilje.

Kultura je proces, ne trenutek: Organizacijska kultura in timski duh se razvijata postopoma skozi dosledne prakse, kot so vključujoče vodenje, jasna in spoštljiva komunikacija, priznavanje dosežkov, podpora pri delu in skupno reševanje težav. Še tako enkratna zabava tega ne more nadomestiti, ker je – enkratna, hipna.

Za resnično krepitev organizacijske kulture in timskega duha so potrebni naslednji napori:

  1. Spodbujajmo odprto komunikacijo
    • Ustvarjajmo okolje, kjer se ljudje počutijo varne, da izrazijo svoje mnenje, ideje ali pomisleke. Poslušanje je enako pomembno kot govorjenje – pokažimo, da cenimo in spoštujemo sodelavce.
  2. Gradnja zaupanja
    • Zaupanje je temelj vsakega odnosa. Bodimo dosledni, držimo obljube in pokažimo zanesljivost. Če vodimo tim, bodimo transparentni glede odločitev in pričakovanj.
    • Spodbujajmo medsebojno pomoč – ko si člani kolektiva pomagajo, se vezi krepijo.
  3. Skupne aktivnosti in cilji
    • Spodbujajmo timske projekte ali naloge, kjer lahko sodelavci sodelujejo in se zanesejo drug na drugega. Skupni uspehi krepijo občutek pripadnosti.
  4. Reševanje konfliktov
    • Nesoglasja so naravna, a pomembno je, kako jih obravnavamo. Spodbujajmo konstruktiven dialog, komunikacijo, ki ne rani. Sancionirajmo nesprejemljivo obnašanje.
  5. Redno spremljanje in povratne informacije
    • Odnosi se ne gradijo čez noč. Dobro vodenje, redni pogovori, vprašanje “Kako si?” in povratne informacije pokažejo, da nam je mar.
    • Povratne informacije naj bodo dvosmerne – vprašajmo tudi, kaj lahko sami izboljšamo.

Pomembno je, da gradimo pristne delovne odnose – prisiljene interakcije ali pretirana formalnost ali neformalnost imajo lahko nasprotne učinke od željenih. Delujmo dobronamerno, poslušajmo sodelavce, prilagajajmo pristope in bodimo potrpežljivi, saj se organizacijska kultura, timski duh in trdni odnosi gradijo postopoma. Počasi gre. Vendar je vredno.

Pri Urednici vodstvom in kolektovom pomagamo krepiti organizacijsko kulturo in timskega duha v okviru programa Vodja plus ter v okviru programov, treningov in izobraževanj za vodstva in kolektive. Pogovorimo se. Čas je.