Kako pomagati sodelavcem v teh korona časih?

Ta trenutek je zapleteno. A tudi korona časi bodo minili.  Sodelavci pa si bodo za vedno zapomnili, kdo jim je stal ob strani v trenutkih, ko ne vemo, ali bi nas bolj skrbelo za zdravje ali za prihodnost.

Piše: Dr. Damjana Pondelek, svetovalka vodstvom in kolektivom, direktorica podjetja Urednica d.o.o.

S skupino vodij velikega podjetja, ki smo jim nedolgo nazaj, a v nekih drugih, veliko bolj normalnih časih, pomagali, da so dozoreli kot vodje, smo se srečali v veliki sejni sobi z izjemnim razgledom. A tokrat z razgledom na prazne ulice. Tokrat brez stiska rok. Tokrat s težavo, ki presega okvire razumnega. Sedeli smo daleč drug od drugega, vendar povezani kot še nikoli. V zraku je bila velika skrb glede poslovanja v času korone in po njej in morda tudi korona sama. Zdaj je povsod okrog nas in nikamor ji ni mogoče ubežati. V okviru razumnih ukrepov se lahko le trudimo nekoliko upočasniti epidemijo, ki gre svojo pot.

Kar pa se ukrepov in komunikacije tiče, se moramo resnično potruditi, da ljudi v stiski ne spravljamo še v večjo. Kajti korona bo odšla, posledice pa bodo ostale in odpravljali jih bomo še leta.

Zdravje in varnost pri delu ne trpita bližnjic. Poskrbimo, da bodo sodelavci varni in bo delovni proces tekel varno za vse.

Zaupanje in profesionalizem nas rešujeta v hudih situacijah in tudi tokrat bo tako. Zdaj je čas za odločno, fleksibilno, a tudi empatično vodenje, z občutkom za potrebe sodelavcev.

Kredibilnost v očeh naših zaposlenih in poslovnih partnerjev in zaposlenih je zdaj ključna. Ostati moramo zaupanja vreden delodajalec in poslovni partner.

Odkritost in poštenost sta nujna. Držimo obljube oz. pravočasno obvestimo zaposlene in druge deležnike, če se kaj zaplete.

Likvidnost in delovna mesta  – za to se moramo zdaj resnično boriti. Prav tako pomembno pa je, da ne izgubimo (za)upanja in drug drugega.

Odgovornost

Ljudje, ki so sedeli na tem sestanku, ne morejo ostati doma. Na svojih ramenih nosijo odgovornost za prihodnost podjetja, ki daje kruh 400 zaposlenim. Tudi zaposleni ne morejo ostati doma, saj proizvodni procesi ne tečejo na daljavo. Tisto, kar sodelavci vsak dan postorijo na delovnih mestih, je pomembno za normalno delovanje države. Tudi sicer si nobeno podjetje ne more privoščiti, da bi se za daljši čas ustavilo in čakalo na boljše čase. Ker je likvidnost hitro problem in ker si niso leta prizadevati pridobiti in obdržati najboljših kadrov, da bi jih zdaj pošiljali na čakanje na domu in jih trenutek kasneje odpuščali. Ta trenutek še je že zgodil in ko si bomo dovolili pogled na število brezposelnih, bo ta pogled pretresljiv. Kajti dobro zaposlovanje je mogoče zgolj in samo v okviru dobrega poslovanja.

Podjetja so vajena čudnih časov in zapletenih izzivov. Tudi v trenutkih, ko se zdi nemogoče, si z vsemi močmi prizadevajo, da bi delo teklo dalje. Sicer ni za plače. Tudi za prispevke ni. In potem ni za nove ceste, za bolnišnice, za šole, za vse, kar kot država potrebujemo.  Povezani in soodvisni smo bolj, kot smo si pripravljeni priznati.

Iz oči v oči

Vodje, ki so sedeli na sestanku, niso mogli ostati doma, ker kriznih situacij, od katerih je odvisna prihodnost, ni mogoče reševati od doma in na daljavo. Četudi ima vsakdo med nami  Viber, Skype, Zoom in kar je še teh pametnih aplikacij na pametnih telefonih. Vse uporabljamo. A pomembne strateške odločitve je še vedno potrebno sprejemati iz oči v oči in tako bo ostalo. Enako velja za odgovorno vodenje. Na daljavo ne bo šlo. Tukaj in zdaj je čas, da poskrbimo za prihodnost. In prihodnost je v naših ljudeh. Dolžni smo jim dobro vodenje in dobre odnose na delovnih mestih.

Korona čas bo minil. Odnosi z zaposlenimi in drugimi deležniki, ki se bodo v tem času utrdili, ali še poslabšali, pa bodo ostali in s tem bomo morali živeti in delati naprej. Zato zdaj šteje vsaka odločitev, vsaka beseda. Zaupanje in profesionalizem, odnosi, vodenje in spoštljiva komunikacija to šteje in na tem gradimo.

Dr. Damjana Pondelek, direktorica podjetja Urednica, je strokovnjakinja za strateški in krizni menedžement in strateška svetovalka vodstvom in kolektivom v zahtevnih okoliščinah. Te so močna spodbuda za nujne organizacijske spremembe, stabilno rast in krepitev podjetja, vodstva in sodelavcev. Podjetja spremlja v obdobju velikih sprememb in transformacije in pri tem svetuje lastnikom, vodstvu in sodelavcem. Pogovorimo se: 
damjana.pondelek@urednica.si
041/773-540

Poskrbimo za sodelavce

Pogovoriti smo se morali o tem, kako poskrbeti za sodelavce, uporabnike in druge deležnike, da bo prav tudi v trenutkih, ko je vse narobe. Da obvarujemo zdravje in delovna mesta. Za vsako delovno mesto, za vsakega sodelavca smo v podjetjih odgovorni, pa naj bo zaposleni, pogodbeni, agencijski, ali honorarni sodelavec. Vsak sodelavec je enako naš in moramo ustrezno poskrbeti zanj. V času epidemije to ne pomeni samo zaščitnih sredstev in prilagoditev, ki jih prinaša posebna situacija. Pomeni resnično skrb za dobrobit naših ljudi.  Odgovorno vodenje in skrb za ustrezne odnose v kolektivu. Drug na drugega moramo paziti, večkrat vprašati, kako gre in ljudi razbremeniti tesnobe, ki se je zajedla zelo globoko. Socialna distanca do soljudi, ki smo jo ponotranjili v občutek, da nam je sočlovek grožnja, da so grožnja otroci, starostniki, tujci, zdravstveni delavci, sosedje in kar je še tistih drugih, je prizadela več ljudi kot jih lahko doseže katerakoli okužba. Če bi nas v tej epidemiji moralo kaj resnično skrbeti, so to domovi starejših, kjer imajo čisto premalo kadra, sredstev in opreme in so zato resnično ranljivi. Vanje moramo usmeriti ukrepe, sredstva in širši družbeni razmislek, ki se mora nadaljevati tudi, ko bodo korona časi za nami. 

Minilo bo

Minilo bo, a ta trenutek korona situacija še vedno kroji naš vsakdan. Pomembno je, da poznamo skrbi sodelavcev in jim poskušamo čim bolj olajšati življenje v teh negotovih časih. Prilagoditve delovnega časa in sodobne oblike dela so dobrodošle, vendar pa vsa podjetja nimajo te možnosti. Proizvodna in mnoga druga podjetja potrebujejo ljudi na delovnem mestu.  Tem sodelavcem moramo priti najprej nasproti, jim zagotoviti varno in spodbudno delovno okolje in jih podpreti pri skrbi za bližnje. Vrnili nam bodo s predanim delom. Skupaj bomo lažje prebrodili te zares čudne čase. Tudi, ko bo ta korona izkušnja za nami, jo bodo ljudje še dolgo nosili v srcu. Sodelavci si bodo zapomnili, kdo jim je stal ob strani v trenutkih, ko ne vemo, ali bi nas bolj skrbelo za zdravje ali za prihodnost. Zavedati se moramo, da krizne situacije prebudijo najboljše ali najslabše v nas. Kaj se bo zgodilo, je stvar zavestne odločitve vodstva in vsakogar med nami.  

Dober krizni management, komunikacija in vodenje zdaj naredijo spremembo, ki jo za zdravo prihodnost potrebujemo v podjetjih, organizacijah in v celotni družbi. Pri tem vas učinkovito podpremo.