Poplave: Ljudje potrebujejo občutek, da v najtežjih trenutkih niso sami.

V krizni situaciji od voditeljev pričakujemo samo troje:

  1. Da zmorejo voditi, povezovati in ustrezno organizirati delo.
  2. Da zmorejo učinkovito komunicirati, kaj so njihove ekipe naredile in kaj še bodo. 
  3. Da vračajo upanje ljudem.  

Dr. Damjana Pondelek je svetovalka vodstvom za krizno ukrepanje in krizno komuniciranje, direktorica podjetja Urednica

Komentar za Delo glede odziva in komuniciranja ob katastrofalnih poplavah, 8. avgust 2023: https://www.delo.si/novice/slovenija/drzavni-vrh-se-je-odzval-enotno-in-empaticno/

“Po vsaki krizi je nujen razmislek o tem, kaj je bilo pri upravljanju dobrega in kaj lahko naslednjič naredimo bolje. Dobro je, da se je državni vrh v katastrofalnih poplavah enotno in empatično odzval. Obenem že dolgo nismo videli opozicije in koalicije nastopati skupaj za ljudi in to je dobro. Dobro je, da so šli predsednica države, predsednik vlade, pristojni ministri in drugi politični predstavniki na teren, kajti ljudje potrebujejo občutek, da v najtežjih trenutkih niso sami. In dejstvo je, da se stvari dejansko začnejo hitreje odvijati, ko pridejo odločevalci na prizadeta območja. Žal se krizne situacije praviloma zgodijo ob najbolj neugodnem času, velikokrat med počitnicami, ponoči, konec tedna – tudi tokrat je bilo tako. Zato pa so potrebni predhodni krizni načrti, izobraževanja, treningi odzivanja in komuniciranja v kritičnih situacijah ter izkušeni komunikatorji v državnem vrhu in v občinskih službah. Kajti v kritičnih situacijah je potreben takojšen in koordiniran odziv in profesionalna, proaktivna komunikacija od samega začetka. V petek so bili ljudje na prizadetih območjih neskončno sami in informacij je bilo premalo, kajti vlada se je še ekipirala, občine in komunalna podjetja in predstavniki civilne zaščite pa so bili in so še zaliti z delom in mnogi še ne zmorejo komunicirati na način, da bi potrebne informacije hitro prišle do ljudi, tudi do starejših, ki nimajo dostopa do socialnih omrežij, kamor se seli glavnina komunikacije odgovornih institucij, kar pa ni ustrezno in zadostno. Vlada je potrebovala celoten dan za enoten odziv, kakršen je potreben v prvih urah in to bo treba izboljšati, kajti hiter odziv je v kritičnih situacijah ključen. Ni pa ključno, v kaj je kdo oblečen in svetovalcem v kabinetih bi svetovala, naj ne potiskajo odločevalcev v oblačila civilne zaščite in delovne kombinezone, kajti ni naloga državnega vrha, da drži za lopate, pač pa, da s svojo prisotnostjo in politično močjo omogoči, da steče ustrezno ukrepanje in se posledice hitro in učinkovito odpravljajo. Dobro je, da je bil minister za obrambo lahko v službi, na terenu in v medijih prisoten od samega začetka. Dobro je, da ima vlada dober odnos z evropskim komisarjem za krizno upravljanje in da sprejemamo tudi evropsko pomoč, saj ljudje brez domov, cest, elektrike in vode potrebujejo takojšnjo pomoč, kar EU mehanizem za civilno zaščito tudi omogoča in bo lahko okrepil in dopolnil predano delo naše civilne zaščite, gasilcev, vojske, policije…

Za prihodnjič bo potrebno: Osvežitev načrtov kriznega odzivanja in komuniciranja. Hitrejše odzivanje in pogostejše komuniciranje na vladni ravni. Krepitev usposobljenosti članov kabinetov in komunikatorjev na ministrstvih za ustrezno odzivanje in komuniciranje v kritičnih situacijah, da bodo lahko v učinkovito pomoč odločevalcem. Usposabljanje ključnih predstavnikov občinskih gospodarskih javnih služb, da bodo zmogli občane o predanem delu svojih ekip tudi pravočasno in učinkovito obveščati.

Kajti v krizni situaciji od vodij pričakujemo samo troje:

  1. Da zmorejo voditi, povezovati in ustrezno organizirati delo.
  2. Da zmorejo učinkovito komunicirati, kaj so njihove ekipe naredile in kaj še bodo. 
  3. Da vračajo upanje ljudem.