Facebook, Twitter…, prostor največje ranljivosti družbeno izpostavljenih posameznikov

 

Na objave vodilnih v podjetjih, javnih uslužbencev in drugih družbeno izpostavljenih posameznikov na družbenih omrežjih je javnost zelo pozorna in občutljiva. Če boste kot družbeno izpostavljeni posameznik napisali kaj neprimernega, bodo vaš sosed, znanec, družinski člani, bivša učiteljica in drugi, ki vas poznajo že dolgo, morda prizanesljivo zamahnili z roko. Zagotovo pa ne morete računati na prizanesljivost medijev, vaših konkurentov, nasprotnikov in drugih, ki vam sledijo na Facebooku, Twitterju, Instagramu, LinkedInu… Mnogi vam namreč ne sledijo z namenom, da bi vam ploskali in vas trepljali po rami. V trenutku morebitne neprimerne objave bodo najširšo javnost opozorili na laž, dvoličnost, napako, nerazumevanje, nerazgledanost ali nedoraslost funkciji…, karkoli vam bodo, glede na naravo objave, pač očitali.

Vsako vašo objavo bodo kritično presojali mnogi

Komuniciranje izpostavljenih posameznikov na družbeni omrežjih je še posebej pod drobnogledom v kriznih situacijah ali aferah, ki so sprožene z namenom, da vas ranijo. V teh situacijah ni prostora za en sam, samcat napačen korak, tudi na vašem Facebooku ali na Twitterju ne. Ko upravljamo krizne situacije izpostavljenih posameznikov, smo tako še posebej pozorni, da se človeku pod družbenim drobnogledom in pritiskom na družbenih omrežjih ne izmuzne niti ena sama napačna beseda v napačnem kontekstu ob napačnem času. Tisti, ki ste že sodelovali z nami, veste, kako zelo dosledni smo pri tem. Družbeno omrežje, ki ga upravlja družbeno izpostavljeni posameznik, je namreč, če ga prepustimo naključju in navdihu, zagotovo prostor največje ranljivosti in izpostavljenosti; ne le v kriznih situacijah. Dejstvo, da moramo družbeno izpostavljenega posameznika sredi krizne situacije učiti odgovorne rabe novih tehnologij, je obremenjujoče. Za izpostavljenega posameznika je bistveno manj stresno in naporno, če se o delovanju, ravnanju in komuniciranju na tako odgovornih mestih pogovorimo, preden postane slaba novica dneva ali negativna viralna senzacija.

Prepričani, da so izpostavljene družbene funkcije v rokah odgovornih, zrelih posameznikov?

Odgovornosti posameznikov na vodilnih mestih posvečajo podjetja, organizacije, politika in drugi, ki imajo v tej družbi možnost kadrovati, čisto premalo pozornosti. Izpostavljena družbena funkcija terja človeka, ki je kot strokovnjak dozorel in odrasel, je pomirjen sam s seboj in je že v polnosti izživel morebitno potrebo po tem, da bi mu ljudje ploskali in ga občudovali. Zdaj je pripravljen spodbujati druge in jim pomagati, da rastejo. Posameznik mora biti v trenutku, ko prevzema družbeno funkcijo, pripravljen odgovorno delati za podjetje, organizacijo, skupnost in soljudi. A pustimo ideale ob strani. Dejstvo je, da družbene funkcije prevzemajo tudi posamezniki, ki v marsikaterem pogledu še niso popolnoma dozoreli. Nekateri bodo dozoreli v času opravljanja funkcije, vendar tudi ti ne sami od sebe. Zato je ljudem, ki prevzemajo izpostavljene družbene funkcije oz. vodilna delovna mesta, treba večkrat povedati, kako delovati, ravnati in komunicirati v vsakdanjem življenju in delu – tudi na spletu in v socialnih medijih in jim pri tem pomagati. Ker je zavedanja in znanja, kako delati z družbeno izpostavljenimi posamezniki, malo, se gostijo krizne situacije in afere, ki si si jih ljudje na izpostavljenih družbenih funkcijah ob nerodni in nevešči rabi Facebooka, Twitterja in drugih internetnih tehnologij za (samo)občudovanje, včasih prikličejo kar sami. Mnogi si ne morejo kaj, da ne bi celemu svetu s svojimi objavami pokazali, da morda še ni bil čas za izpostavljeno družbeno funkcijo. Afera iz naslova nepremišljenih objav le korak stran. Ogrozila bo ne le ugled posameznika, pač pa tudi (oz. zlasti) organizacije, ki mu je prehitro zaupala odgovorno funkcijo.

Za selfije na rdeči preprogi ni prostora

Ljudem je treba povedati, da Facebook v trenutku, ko prevzamejo izpostavljene družbene funkcije oz. vodilna delovna mesta, ni več namenjen temu, da bi bila lahko mama vsak dan znova ponosna na sina, ki je še včeraj objavljal selfije s prijatelji na pivu, danes pa dela selfije na svojih službenih poteh. Družbena funkcija in/ali vodilno delovno mesto prinašata zlasti odgovornost, s katero se je treba učiti živeti v realnem in virtualnem svetu.

 

O tem se moramo resno pogovoriti, preden se resno zaplete.

Piše: dr. Damjana Pondelek, strokovnjakinja za strateški in krizni management, direktorica podjetja Urednica, d.o.o.

Se vaši vodilni zavedajo pasti objav na družbenih omrežjih? Se zavedajo odgovornosti, ki so jo prevzeli s funkcijo, ki jim je bila zaupana?

 Najhitrejša pot do nas: mobilni telefon: 041 773 540, e-pošta info@urednica.si

Pri povzemanju naših vsebin, prosimo, navedite vir in povezavo. Sicer pa smo veseli, če pomembne vsebine najdejo pot.