
Kaj se zgodi, če sodelavci molčijo o težavah v organizaciji? Težave prerastejo v krizne situacije in hude zgodbe.
Piše: Damjana Pondelek, svetovalka vodstvom in kolektivom v zahtevnih okoliščinah
V sodobnem poslovnem okolju, kjer se organizacije soočajo z vse bolj kompleksnimi in hitro spreminjajočimi se tveganji, je sposobnost zgodnjega odkrivanja težav ključnega pomena. Zaposleni, ki so pogosto v prvi liniji operativnih procesov, predstavljajo neprecenljiv vir informacij o tveganjih, ki lahko prerastejo v resno težavo, tudi v krizno situacijo. Seveda pa je vprašanje, ali vam bodo sodelavci povedali, ko bodo opazili težavo, napako, nepravilnost. V mnogih kriznih situacijah se srečamo, ker sodelavci vedo, vendar ne povedo. Vse prevečkrat se zgodi, da ljudje težave opazijo, vendar o njih molčijo. Ustvarjanje kulture spoštovanja, zaupanja in varnosti ter odprtega poročanja, ki temelji na zaupanju in proaktivnosti, tako ni le strateška prednost, temveč nuja za dolgoročno odpornost organizacije.

Kaj se zgodi, če sodelavci POVEDO o težavah v organizaciji? pravočasno ukrepamo in Težave zajezimo, preden postanejo neobvladljive.
Zaposleni so pogosto prvi, ki opazijo nepravilnosti – bodisi tehnične okvare, varnostne pomanjkljivosti, težave v odnosih in komunikaciji, etične dileme. Njihovo zgodnje opozarjanje lahko prepreči, da bi manjše težave prerasle v krize z resnimi finančnimi in pravnimi posledicami, posledicami za ugled in zaupanje. Če sodelavci ne čutijo psihološke varnosti, se zavijejo v molk, zaradi česar organizacije izgubljajo dragocene priložnosti za pravočasno ukrepanje, kar povečuje njihovo ranljivost in posledično nekonkurenčnost.
Kultura spoštovanja, zaupanja in varnosti prinaša psihološko varnost, slednja pa zaupanje med sodelavci in vodstvom. Posledično je v takšni organizaciji mogoče zgodnje odkrivanje tveganj, groženj in napak. Ustvarjanje organizacijske kulture, znotraj katere lahko sodelavci o napakah (tudi lastnih) poročajo brez strahu pred posledicami, presega upravljanje tveganj. Z jasnimi politikami, podpornimi sistemi ter vodenjem z zgledom lahko zaposleni postanejo najmočnejši zavezniki pri preprečevanju oz. obvladovanju kriz. V času, ko so grožnje vse bolj nepredvidljive, je organizacijska kultura spoštovanja, zaupanja in varnosti ne le prednost, temveč nujnost.
Pri Urednici vodstvom in kolektivom pomagamo upravljati tveganja in ranljivosti in krepiti organizacijsko kulturo spoštovanja, zaupanja in varnosti v okviru programa Vodja plus ter v okviru programov, treningov in izobraževanj za vodstva in kolektive. Pogovorimo se. Čas je.







