Govorice na delovnih mestih naredijo ogromno škode. Brez vsakršnega občutka odgovornosti in krivde ranijo, se izživljajo, zgražajo in se naslajajo obenem. Zastrupljajo odnose, rušijo zaupanje in (ne)hote prizadenejo dobro ime in dostojanstvo posameznika.
Prispevek je bil prvič objavljen v Delovi prilogi Svet kapitala, 7. junija 2019
Zato najpogostejša nasveta, “počakati da mine” oz. “ignorirati, pa se bodo opravljavci naveličali”, nista najbolj učinkovita. Kajti govorice bodo učinkovale s svojimi uničujočimi posledicami, četudi jih poskušamo odmisliti ali se od njih ograditi.
Predstavljajte si, da se vrnete z dopusta, med sodelavci pa se širijo govorice, da ste bili v resnici odsotni, ker ste se pijani zabili v domačo škarpo in ste potem potrebovali dober teden, da pridete k sebi. Lahko, da vam nihče nič ne reče in tudi vi ne storite ničesar, pa vendar se vse spremeni. V očeh obrekovalcev boste še leta pijani kot čep, kar bo vplivalo na zaupanje med vami.
Opravljanja se moramo zato lotiti kot plevela, torej takoj, temeljito, dosledno, z vsemi sredstvi in vsakič znova, sicer bo ušlo izpod nadzora in preraslo tisto, kar je dobrega in zdravega v kolektivu.
Vsebinskih možnosti, da nas govorice postavijo v neprijetno luč, je neskončno in so omejene le s človeško domišljijo in hudobijo. Kajti tudi, če imajo govorice korenine v dejanskem dogodku, bodo pretirane do neslutenih razsežnosti. Prav zato nas bodo te zlobne čenče vsakič znova zadele v središče naše ranljivosti.
Govorice bodo imele moč nad nami le, dokler se jim bomo prizadeto umikali, oz. nanje odgovarjali z obtoževanjem in jezo. Nikar!
H govoricam moramo pristopiti strateško, z razmislekom in nanje posvetiti z dovolj močno lučjo, da lahko vsi skupaj vidimo in razumemo njihove posledice. O tem, kako zelo neprimerne so te zastrupljevalke zaupanja, odnosov, zdravja, delovnega okolja in prihodnosti, se moramo odkrito pogovarjati in biti za zgled, ko gre za opravljanje drugih.
Ne opravljamo. Ne doma in ne v službi. Nikjer.
- Ne sodelujemo pri nastanku govoric. Ne razpravljamo o drugih ljudeh brez njihove prisotnosti.
- Ne širimo govoric. Sodelavca, o katerem teče zlobna beseda, pa opozorimo takoj, saj mora vedeti, kaj se dogaja, da bo lahko reagiral.
- Na zlobne govorice, ki krožijo o nas, se odzovemo hitro, pogumno, dosledno, na tistem mestu, kjer se širijo in v obsegu, kakršen je doseg govoric. Če so govorice dosegle eno pisarno, se pogovorimo znotraj nje. Če se širijo po celotni organizaciji, bo zadevo treba urejati na tem nivoju, ob pomoči vodstva, ki se, upajmo, strinja, da vsi skupaj potrebujemo varno okolje zaupanja in spoštovanja, kjer ni prostora za zlobne čenče, ki jemljejo ugled, zaupanje, varnost in dostojanstvo. Če je obrekovanje doseglo splet ali medije, se odzovemo tudi tam.
- Če se delovno okolje hrani z govoricami na naš račun, vodstvu in sodelavcem pa za naša opozorila ni mar, je čas, da si poiščemo bolj zdravo in spodbudno delovno okolje.
Težave z govoricami, anonimkami in drugimi uničevalci organizacijske kulture, odnosov in zaupanja med nami?
Najhitrejša pot do nas: mobilni telefon: 041 773 540, e-pošta info@urednica.si
Dr. Damjana Pondelek, direktorica podjetja Urednica, je strokovnjakinja za strateški in krizni menedžement in strateška svetovalka vodstvom in kolektivom v zahtevnih okoliščinah. Te so močna spodbuda za nujne organizacijske spremembe, stabilno rast in krepitev podjetja, vodstva in sodelavcev. Podjetja spremlja v obdobju velikih sprememb in transformacije in pri tem svetuje lastnikom, vodstvu in sodelavcem.
Če vas vsebina nagovarja, za vaš kolektiv priporočamo katero izmed naših naslednjih delavnic:
- Od anonimk in govoric – do komunikacije, ki ne rani.
- Krepitev odnosov, komunikacije in sodelovanja v času negotovosti.
- Kako voditi v času negotovosti.
- Organizacijska kultura in naše vrednote – kako jih živeti v praksi.
- Vodenje težkih in čustveno zahtevnih pogovorov z zahtevnimi sogovorniki.
- Krizne situacije – kako jih preprečujemo, kako rešujemo in kako okrevamo.
Pri povzemanju naših vsebin, prosimo, navedite vir in povezavo. Sicer pa smo veseli, če pomembne vsebine najdejo pot.