Krizne situacije v vrtcih in šolah

Krizne situacije v vrtcih in šolah

Krizne situacije in afere v šolah in vrtcih so vedno pogostejše, vodstva in zaposleni pa niso pripravljeni na silovit družbeni pritisk, ko postanejo slaba novica dneva. Številne tovrstne zaplete bi bilo mogoče preprečiti. Vzgojitelji, učitelji in ravnatelji morajo pridobiti znanja, orodja in strokovno pomoč pri preprečevanju in upravljanju zahtevnih kriznih situacij.

Izobraževanje zaposlenih v vrtcu
Vzgojitelje, učitelje in ravnatelje spodbujamo, da pridobijo znanja, orodja in strokovno pomoč pri preprečevanju in upravljanju kriznih situacij in afer v šolah in vrtcih. Že jutri bodo namreč v družbenem prostoru nove “šolske” zgodbe, ki se bodo hranile s konfliktom in bolečino in slednjo tudi povzročale.

Kako se soočiti s kriznimi situacijami in aferami in kako jih preživeti?

  • Naš prispevek o tem je objavljen v Šolskih razgledih (19.12.2014, št. 20) ter med našimi strokovnimi vsebinami.
  • Zaposlene v vrtcih in šolah na povabilo vodstva izobražujemo o tem, kako se odzvati in komunicirati v posebej zahtevnih šolskih situacijah.
  • Za vodstva vrtcev, osnovnih in srednjih šol pa izvajamo krizna komunikacijska usposabljanja o mehanizmih in pritiskih, ki začnejo delovati v krizni situaciji ter o tem, kako se soočiti z njimi. V kriznih situacijah namreč šteje prav vsaka odločitev, vsaka javno izrečena beseda. Prva pojasnila in ukrepi so najpomembnejši, saj odločajo o tem, ali bo neljubi dogodek prerasel v neobvladljivo krizno dogajanje ali ne. Zato je v krizni situaciji pomembno, da se naše sodelovanje čimprej začne.

Krizna komunikatorka Damjana Pondelek za Šolske razglede: “Ko so me prve šole in vrtci prosili za pomoč v kriznih situacijah in aferah ter da zaposlene izobražujem o tem, kako komunicirati v najtežjih situacijah,  sem se zgrozila, kam smo prišli kot družba, da vzgojitelji in učitelji potrebujejo specialna komunikacijska znanja, vodstva šol in vrtcev pa pomoč kriznega komunikatorja. A družbeni realnosti ni mogoče ubežati. Najtežje komunikacijske situacije v tem trenutku žal domujejo tudi v prvih šolskih klopeh in prevračajo stolčke v vrtcih. Zato je prav, da imate tudi vzgojitelji, učitelji in ravnatelji osnovna znanja in orodja, ki so v dragoceno pomoč pri preprečevanju in upravljanju kriznih situacij in afer v šolah in vrtcih.”

“Kot krizna komunikatorka pogosto vidim drugo, temnejšo plat “pravice javnosti vedeti”: izjemno stisko in obup tistih, ki postanejo slaba novica dneva. Ko gredo stvari narobe ali pa zgolj drugače od družbenih pričakovanj, je pritisk na posameznika nepredstavljiv. To je realnost današnjih kriznih situacij in afer, ki prizadete neusmiljeno potiskajo čez rob.”

Celoten prispevek je objavljen med strokovnimi vsebinami, kjer so na voljo številne objave o upravljanju kriznih situacij.

Preberite tudi: Šolske krizne situacije, afere in druge hude zgodbe.